Sunday 8 July 2018

GİRİT

G İ R İ T

Birkaç zamandır seyahat etmeyi düşündüğümüz Girit adasına gitmeden önce, daha önce çevremizdeki gidenlerden, internette yaptığımız araştırmalardan edindiğimiz fikirlere göre seyahatimizin ana hatlarını belirledik ve Girit adasın da Hanya'da ( Chania ) konaklamaya ve orasını kendimize merkez olarak kullanmaya karar verdik.

Biz Girit'e Marmaris`'den Rodos'a düzünli feribot seferi yapan Katamaranla gittik. Marmaris'den saat 09:00 feribotu bir, bir çeyrek  saatte Rodos'da oluyor. Hedefimiz aynı gün öğlen sonrası kalkacak uçak ile Girit'de olmak. Girit oldukça büyük bir ada ve heryerini sayılı günde gezmek imkansız.
Bu sebeple Hanya'da dört gece konaklamayı ve kiralayacağımız araç ile adanın Hanya tarafında bizi yormayacak yerlerini gezmek hedefimiz.
Uçağımız Rodos'dan öğlen sonrası 15:30 gibi kalkıyor ve Selanik aktarmalı olarak Girit Heraklion Hv. alanında 18:40 gibi varıyor.
Doğruca önceden ayırttığımız Nissan Micra aracımızı almak için Hava alanı dışındaki Ren a Car firmasına gidiyoruz.

Karşımıza ruhunu teslim etmek üzere olan eski bir Seat marka araç çıkıyor.Teslim alıyoruz ama içimizde bir korku, tarifi yok..
Siz siz olun bizim gibi en ucuz aracı kiralamayı hedeflemeyin, birez daha bilinen markaları tercih edin derim. Bu arada başımıza bir sıkıntı gelmeden seyahatimizi yürüyen ölü ile biritrdik ve kazasız belasız aracı teslim ettik.
Heraklion Hanya arası kabaca 155 km. 2 saatte gidiyoruz. Yolda 4-5 yerde radar kameraları var aman dikkat çekiveriyor hemen resminizi, sürat tahdidine uyun bence.

Hava karardığında Hanya'ya varıyoruz. Kaldığımız otel eski limanda olduğundan o bölgeye araç girişi yok, bu sebeple dersimize önceden çalıştığımızdan genel park yerlerinden birinde boş yer buluyoruz ve aracımızı oraya bırakıyoruz.
Bir dip not bu park yerlerinin bazılarının önlerinde yalnızca o çevrede yaşayanların park müsaadesi olduğuna dair tabelalar göreceksiniz oralara park etmeyin.

Otelimiz AMPHORA HOTEL Tam limanın üstünde konumlanmış bir tesis. Odamız üçüncü katta ve manzarası harika. Bu Otelle ilgili en önemlişey asansörünün olmaması nedeniyle merdiven tırmanmada problem yaşayanlar için biraz sıkıcı olması. Miyasteni hastası olmam nedeniyle ben biraz zorlandım. Gene gidermiyim aynı otele ? Evet manzarasına değer.
Girit gezisi devam ediyor.......